23 september 2008

* irritat-ing *

My God... Wat heb je soms toch irritante mensen voor je neus staan! Kan natuurlijk ook aan mijn gemoedstoestand van dat moment liggen, maar sommige mensen kunnen echt lomp zijn of dom uit de hoek komen.

klant: "Wat kost deze vaas?"
*ing*: "Die is 17,95"
klant:"Oh, dus zeg maar 18 euro?"

klant:"Verkoopt u ook tomatenmesjes?"
*ing*: "Nee, sorry daar kan ik u niet aan helpen. Misschien kunt het eens bij Xenos of Blokker proberen. Ik zou anders ook zo snel niet weten waar je die kunt halen"
klant:"Weet je toch wel wat ik bedoel?"
*ing* (slikt irritatie/verbazing in): "Jawel hoor, ik weet precies wat u bedoelt!"

klant terwijl ik artikelen nog maar aanpak om af te rekenen: "Haal je wel het prijsje eraf?"
*ing*: "Ja hoor."
klant terwijl ik aan het inpakken ben: "Heeft u ook een tasje."
*ing*: Ja hoor, als ik straks klaar ben met inpakken, doe ik alles in een tasje voor u."

Vaak slik in de dingen maar in. Laat ik ze maar lullen. Maar van binnen heb je dan echt zoiets van whaaaagh!! Denk eens na! Maar goed, verder gaat alles goed met me hoor. Ik lach nog steeds vriendelijk naar alle klanten, blijf aardig en heb het ook nog naar mijn zin hoor. No worries. Maar soms...

Labels: ,


* reacties *
Meteen een mep verkopen, daarmee geef je duidelijk aan hoe je erover denkt.
 
@Rick:"Heeft u ook...."
WHAM!
Nee, trut, die heb ik niet! Zoiets? ;)
 
weet precies wat je bedoelt en het lijkt deze week wel extreem te zijn. Volgens mij hadden we het er vorige week ook nog ff over, toen je de dvd kwam halen ;)
En idd maar slikken en je liefste winkel lach op zetten en ene oor in en andere oor uit...
 
Grommmm...
 
@ING, klopt, gewoon een rechtse directe, beng!
 
heel herkenbaar!!! even een innerlijke grrrhhhh en dan weer vrolijk verder, maar poeh, da's met sommige klanten wel erg moeilijk. wat dat betreft mis ik mijn winkeltje helemaal niet.
of die keer (ja sorry, zit net op m'n praatstoel) dat er een studente dramatiek ( oid, ik kreeg toen een hele uitleg van haar) in mijn winkel kwam snuffelen. helemaal trots had ik net die ochtend mijn nieuwe, zelf geschreven, workshopfolder op de toonbank gezet. die ging ze lezen (joepie) en vervolgens begon ze over de tekst. vooral het woordje 'hartstikke', tsja, dat was zo'n veel gemaakte fout, zei ze wijsneuzerig. (huh) dat moet eigenlijk met een 'd'. ik: uhm, nee, met alle respect, maar hartstikke is toch echt met een 't'. nee, zegt ze, het gaat niet om hartstikke van hart, jeweetwel het orgaan (duh), maar om hard, van hoeveelheid (tuurlijk) zeg maar.
je kan je ws wel voorstellen hoe het in mijn hoofd van ongeloof en verbazing gonsde, maar ja, vriendelijk blijven, hè. oh meeen... echt, ik weet niet hoe ik mijn gezicht in de plooi heb gehouden, maar sjeumig, dat zat dan op de hogeschool!
anyway, zoals een leraar van mij altjd zei: je hebt mensen en je hebt potloden... :)
 
Meisjes toch... Dan zetten we gewóón onze breedste grijns op. Zo breed dat ie wel fake MOET lijken. Want dat is de bedoeling. En dan... Dán gaan we de klant de hemel in prijzen: 'Wat goed! Wat bent u snel! Ik dácht alleen nog maar aan het tasje, maar u zégt het direct al. Gewéldig....' Lekker overdrijven, maar nét op het randje. En dan gillen als de klant, totaal in shock, de winkel heeft verlaten.

Ervaring: 8 jaar kassamuts bij de super geweest. Heb wat afgegild... (Wel sneu voor degene die volgde...)
 
Een reactie posten



<< * terug *

Archives

januari 2006   februari 2006   maart 2006   april 2006   mei 2006   juni 2006   juli 2006   augustus 2006   september 2006   oktober 2006   november 2006   december 2006   januari 2007   februari 2007   maart 2007   april 2007   mei 2007   juni 2007   juli 2007   augustus 2007   september 2007   oktober 2007   november 2007   december 2007   januari 2008   februari 2008   maart 2008   april 2008   mei 2008   juni 2008   juli 2008   augustus 2008   september 2008   oktober 2008   november 2008   december 2008   januari 2009   februari 2009   maart 2009   april 2009   mei 2009   juni 2009   juli 2009   augustus 2009   september 2009   oktober 2009   november 2009   december 2009   januari 2010   februari 2010   maart 2010   april 2010   mei 2010   juni 2010   juli 2010   augustus 2010   september 2010   oktober 2010   november 2010   april 2012   juni 2012   november 2012  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?