28 juli 2009

* kinderlokkers *

Zondagmiddag zijn in Middelburg enkele jonge meisjes lastiggevallen door een man die hen onzedelijke voorstellen deed.De man, gekleed in een spijkerbroek met blauwe schoenen, benaderde tussen 15.30 en 16.00 uur bij het speelveldje aan het Kuipers Rietbergkwartier enkele meisjes tussen de 5 en de 7 jaar oud. De man heeft kort zwart stekeltjeshaar. Hij reed op een fiets weg. De politie heeft de zaak in onderzoek en voert in de omgeving extra surveillances uit. Omwonenden worden verzocht alert te zijn en de politie te waarschuwen als men iets verdachts opmerkt. Bron

Gisteravond kwam Amber even langs met twee vriendinnetjes met het nieuws dat ze te horen hadden gekregen dat er een 'moordenaar' in de wijk rondliep... Even speuren op internet en we kwamen er achter dat er gelukkig niemand vermoord of gewond is, maar dat er wel een of andere gek rondliep die kinderen lastig valt. Kids een beetje gerustgesteld en verteld dat ze nooit alleen ergens moeten gaan spelen, altijd goed om zich heen moeten kijken en gewoon weg moeten lopen/fietsen als iemand iets raars tegen ze zegt. Jammer dat er toch altijd weer van die gekken rondlopen die de onschuld van kinderen willen aantasten... Ik hoop maar dat dit een eenmalige actie van deze man was... Ik weet dat dit niet een op zich staand iets is en dat het over de hele wereld gebeurd, maar het komt nu ineens wel dichtbij zo...

Kinderlokkers zijn van alle tijden. Mensen die 'iets' willen van kinderen en dat door manipulatie of desnoods geweld voor elkaar krijgen. Hoe maak je je kinderen daar weerbaar tegen, als je het ook nog gezellig wilt houden? Justine Pardoen geeft tips en trucs. Meer...

Labels: ,


* reacties *
Mijn grootste nachtmerrie. Iedere keer dat mensen zeggen hoe open en gezellig en extrovert marijn is en nergens bang voor, dan denk ik alleen maar: mijn god, was ze maar wat schuwer...
Gelukkig is ze wel van de regeltjes en breekt ze die niet snel. Dus inderdaad vertel ik haar 1 keer in de zoveel tijd weer dat ze noooooit met iemand mee mag gaan als wij het niet weten, ook niet de buurman etc.
Zelf heb ik (op ongeveer ambers leeftijd) 'the hard way' geleerd dat niet iedereen op de wereld goede bedoelingen heeft. Gelukkig niet persoonlijk, maar het is zo dichtbij gekomen dat ik er tot ver in mn volwassen leven nachtmerries van heb gehad. t Moeilijkste wat er is: je kind voorbereiden op de grote boze buitenwereld.
 
Ja, herkenbaar... Ik weet nog dat er bij ons vroeger ooit een man bloot in een Kevertje rondreed. Ik durfde haast niet meer op m'n fietsje naar gymles toe...
 
Het is hier nu heel raar rustig buiten, normaal zie je overal kinderen en hoor je ze ook.
Nu hoor ik vogeltjes en heb nog geen spelend kind gezien.
Echt heel vreemd.
 
brrr, altijd weer schrikken en slikken als je over zo iemand leest. heb er zelf in mijn jeugd een beetje mee te maken gehad. als 7jarige een hijger aande telefoon gehad. ik verwachte mijn papa en het duurde heel lang voor ik snapte dat deze meneer geen zuivere bedoelingen had. het zal dus ook heeeeel lang duren voor onze kids zelf de telefoon mogen aannemen.
ohja, en zo'n bloterik in de auto. ook een keer gehad. maar was toen al 11 of 12 en moest er heel hard om lachen. maar achteraf toch ook wel een brr-moment.
het ergste is, ik weet van mezelf dat ik best wel eigenwijs was. "je mag naar oma fietsen, maar dan alleen over het fietspad" "ja, mam!" en vervolgens haalde ik mijn zus en neef over om toch door het bos te rijden, want ik wist heus wel de weg. nou, mooi niet dus. echt verdwaald zijn we niet, maar we hebben er wel een half uur langer over gedaan en bij iemand moeten aanbellen om te vragen hoe we verder moesten rijden. ik zou niet zomaar met iemand mee zijn gegaan, maar zulke streken haalde ik vaker uit. tot onrust van mijn ouders.
gelukkig merk ik aan Verel dat ze een stuk terughoudender is ten opzichte van het onbekende en vreemden. hopelijk blijft dat zo.
 
Een reactie posten



<< * terug *

Archives

januari 2006   februari 2006   maart 2006   april 2006   mei 2006   juni 2006   juli 2006   augustus 2006   september 2006   oktober 2006   november 2006   december 2006   januari 2007   februari 2007   maart 2007   april 2007   mei 2007   juni 2007   juli 2007   augustus 2007   september 2007   oktober 2007   november 2007   december 2007   januari 2008   februari 2008   maart 2008   april 2008   mei 2008   juni 2008   juli 2008   augustus 2008   september 2008   oktober 2008   november 2008   december 2008   januari 2009   februari 2009   maart 2009   april 2009   mei 2009   juni 2009   juli 2009   augustus 2009   september 2009   oktober 2009   november 2009   december 2009   januari 2010   februari 2010   maart 2010   april 2010   mei 2010   juni 2010   juli 2010   augustus 2010   september 2010   oktober 2010   november 2010   april 2012   juni 2012   november 2012  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?