14 september 2010

* storm in mijn hoofd *

Goed een week ben ik nu bezig met mijn opleiding aan de PABO. Het duizelt met aan alle kanten. Zó veel informatie, zó veel wat ik moet doen en zó veel wat ik moet leren... Ik weet gewoon niet waar te beginnen. De eerste huilbuien zijn inmiddels een feit. Ik wíst dat het veel zou worden, maar ik wist natuurlijk niet hoe ik daar op zou reageren en ik kan u zeggen dat ik er niet goed op reageer. Hoofdpijn, buikkrampen, een dichtgeknepen keel. Kortom het stormt aan alle kanten! Ik weet ook dat ik het een kans moet geven. Ik weet dat het 'straks' als alles een beetje op de rails is beter zal gaan, maar op dit moment zit ik in de dieptste put die je maar kunt bedenken... Waarom wil ik dit? En wil ik wel zo graag voor een klas staan? Allerlei vragen spoken nu door mijn hoofd. Na mijn eerste stagedag voelde ik me nog steeds zo terwijl ik een hele lieve mentor heb en de klas heel lief was. Ik mis mijn 'thuis'. Ik mis het om met z'n allen 's avonds aan tafel te zitten en te praten, ik mis mijn 'oude leventje'... Gelukkig heb ik een hele lieve man en hele lieve schoonouders waar ik terecht kan met mijn verhaal. Maar ik moet het zelf doen. Ik moet zelf bedenken wat ik wil. In de tussentijd moet ik mijn opdrachten doen en leren, want misschien lukt het me wel. Maar niet ten koste van... Het stormt aan alle kanten!

Labels: , , ,


* reacties *
X
 
Lieve schat, één stap tegelijk. Je zit in de eerste week en je hebt 4 jaar om het tot je te nemen en om deze nieuwe fase in je leven vorm te geven. Beslis voor jezelf wat je absoluut níet wilt opgeven voor je studie en bewaak dat. Lukt dat niet of ben je er, na het een serieuze kans te hebben gegeven nog steeds ongelukkig onder, dan is het ook weer een dappere beslissing om er een punt achter te zetten. Als je het zo bekijkt, hoef je alleen dat te doen wat je kunt overzien en vliegt het je misschien minder naar de keel? Sterkte!
 
Er zijn meerdere luisterende oren, mocht je die nodig hebben.
 
Gossie, ik vind het ontzettend vervelend dat je je zo voelt. Je mag inderdaad niet vergeten dat je nog maar in week twee zit en het heel anders is dan je gewend was. Luister wel naar je gevoel, want dat is wat ik de afgelopen tijd heb geleerd. Heb je nog ergens een keertje tijd voor thee? Wil graag wel even met je kletsen, ik heb nog wel wat anti-stresstips, misschien dat ik je daarmee kan helpen. Ik wil je opdrachten ook wel zien, misschien herken ik ze nog en kan ik je wat tips geven. Dikke X en knuffel voor jou
XXX Tal
 
Tja, het valt niet mee en ik weet er alles van, maar ben zo blij dat ik het vol heb gehouden. Ben super trots op mezelf en man en kids ook.
Het duurt gewoon ff dat je je ritme vindt, maar geloof me...het komt goed!!!
Je moet er wat voor over hebben. En zo lang je familie je steunt, dan gaat het helemaal goed komen.
 
Ik vind jullie allemaal zo lief! En gelukkig wéét ik ook dat het goed zal komen. Of ik nu beslis om wel of niet door te gaan, ik heb ook de steun van Lalas en mijn familie! Ik denk ook heus wel dat ik het kan, het gevoel dat ik nu heb is alleen:"Wil ik dit wel?" en dat maakt het zo moeilijk. Het is toch voor vier jaar en 'de rest van mijn leven' waar ik dan voor kies. Gelukkig hebben meer klasgenootjes dit gevoel, dus ik voel me zeker niet alleen. Alleen, ík ben degene die moet beslissen wat ik wil en dat zorgt nu voor die 'storm'... Kreeg net een smsje met : BREATH IN, BREATH OUT en dat ga ik maar doen :)
 
Laat alles rustig over je heen komen, je hebt 4 jaar de tijd om alles te leren en een echte juf te worden. En natuurlijk is het ineens allemaal even anders als dat je gewend bent, maar ook dat gaat allemaal weer goed komen. Tis gewoon weer ff wennen en plannen om weer in de schoolbanken te zitten en daar naast nog een gezin te draaien. Maar kop op je kunt het ;o)
 
Hoi Ing

we hebben het er gister al over gehad, en ik vind het super dat je eraan bent begonnen, en mocht het het toch niet zijn, is het net zo super als je het durft toe te geven aan jezelf. En alleen doen wat jou gevoel zegt, en nou eens niet om een ander z'n gevoel!!!!
Toi toi toi, zie je vanmiddag xx
 
Ow schatje toch!
Allereerst een omhelzing met 1000 armen. Knufknuf.

En nu wat psychologie van de koude grond: worstel je echt met de vraag of je dit wilt. Of is het misschien dat je bang bent dat je het niet kunt? Een soort faalangst zeg maar?
Als het dat laatste is MOET je doorbijten nu. Anders hou je er altijd spijt van.
Maar goed, wij hebben allemaal makkelijk praten. Jij moet uitzoeken wat de storm ECHT veroorzaakt. En dat is hartstikke moeilijk. Toen je een klein Ingetje was he? Wat wilde je toen worden? Of liever: wat deed je toen het allerliefst? Daar kan ook nog wel eens een sleutel liggen. Ik: tekenen, schrijven, krantjes maken en veel buiten zijn. Dat schrijven en 'krantjes maken' is gelukt, dat buiten zijn te weinig. En jij? Ik hoop dat je nu zegt: schooltje spelen! Dan heb je je antwoord. Maar zo simpel zal t wel niet zijn he? DIKKE KUSSEN VROUW! xxxx
 
Een reactie posten



<< * terug *

Archives

januari 2006   februari 2006   maart 2006   april 2006   mei 2006   juni 2006   juli 2006   augustus 2006   september 2006   oktober 2006   november 2006   december 2006   januari 2007   februari 2007   maart 2007   april 2007   mei 2007   juni 2007   juli 2007   augustus 2007   september 2007   oktober 2007   november 2007   december 2007   januari 2008   februari 2008   maart 2008   april 2008   mei 2008   juni 2008   juli 2008   augustus 2008   september 2008   oktober 2008   november 2008   december 2008   januari 2009   februari 2009   maart 2009   april 2009   mei 2009   juni 2009   juli 2009   augustus 2009   september 2009   oktober 2009   november 2009   december 2009   januari 2010   februari 2010   maart 2010   april 2010   mei 2010   juni 2010   juli 2010   augustus 2010   september 2010   oktober 2010   november 2010   april 2012   juni 2012   november 2012  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?