24 september 2009

* on(te)recht *

Leuk, als je jarig bent komen de cadeautjes. En een heel enkele keer zijn er cadeautjes die je dubbel krijgt. Geen probleem, er is altijd iemand die het bonnetje nog heeft zodat je het kan ruilen. Zo ook dit jaar op mijn feestje. Ik had een aantal mensen wat titels van boeken opgegeven toen me gevraagd werd wat ik graag wilde hebben. En zo kwam het dus dat ik het boek van Gerard Ekdom twee keer kreeg. Het duurde even voordat ik het bonnetje had (druk, kids weer naar school, Mexicaanse griep zelfs...), maar dinsdag ging ik met boek en bonnetje naar de winkel waar er een exemplaar gekocht was. Op de bon stond niets van een ruiltermijn dus het zou goed moeten komen. Op mijn vraag of ik het boek mocht ruilen omdat ik hem dubbel had gekregen werd me verteld dat het boek er wel 'gelezen'uitzag... WAT????! Ik moest maar even naar de klantenservice en daar werd me ook verteld dat het boek er niet verkoopbaar en gelezen uitzag... *stoom uit oren* PARDON???! Zelf vond ik de rug van het boek ook niet zoals je bij een nieuw boek verwacht, maar het boek was op de dag van mijn feest gekocht en ik heb het uit cadeaupapier van hen ontvangen... Machteloos sta je daar dan een 'welles-nietes-spelletje' te spelen. Boos ben ik weggegaan met de mededeling dat ik de volgende dag dan wel met allebei de exemplaren zou komen. "Dan zullen we kijken of we dát boek dan wel kunnen accepteren", werd er gezegd... *stoom uit oren*. Meteen vrienden gesmst met m'n verhaal en die waren ook pissed-off... Anyway, gistermorgen ben ik met beide boeken terug gegaan naar dezelfde balie:"Hallo, hier ben ik weer. De leugenaar" (ik kon het niet laten). Het meisje voelde zich een beetje opgelaten, maar er bemoeide meteen een wat oudere vrouw zich met ons. "Ja, dit heeft geen zin, het wordt dan uw woord tegen het onze". Ja, duh! Ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik ECHT geen letter in het boek gelezen heb, dat ik NIET begrijp dat ze het boek niet terugnemen terwijl het in diezelfde staat wel door mijn vrienden voor me gekocht is en dat ik me vooral zo boos maakte over het feit dat ik ECHT de waarheid sprak en dat ik gewoonweg NIET gelooft word. Ik had ze zelfs graag mijn boekenkast willen laten zien, dan zullen ze zien dat ik heel erg netjes met mijn boeken omga en geen vouwen in de rug maak (áls ik ze al gelezen heb)... Het boek bleek in de tussentijd ook nog eens 5 euro afgeprijst te zijn. "Ja, en? Er is 15 euro voor betaald!" Weer even navragen bij 'meneer'en vooruit, ik mocht dan toch voor 15 euro iets anders uitzoeken... Nou ja, eind van het verhaal is dat ik met het 'gelezen' exemplaar en twee andere boeken weer naar huis ging en zij het mooiere exemplaar hielden. Blèh, ik kan niet tegen dit soort dingen. Als ik fout ben durf ik gerust mijn fouten toe te geven, maar dit klopt gewoon niet.

*** omgaan met boosheid en onrecht... ;)

Labels:


* reacties *
Gelijk heb je! Het lucht ook aardig op om de naam van die zaak te vermelden. Hun loon is dan dat ze jarenlang door Google herkend gaan worden als dwarsligger wanneer mensen hun naam opzoeken!
 
@Peter: Hahaha, daar was 't me nog niet eens om te doen. Frustraties van je afschrijven noemen ze dit ;)
 
misschien hadden we hem beter niet in de lamp kunnen hangen...
 
@Ilse: Dus jij....
 
Nee nee nee!!
Ik heb alleen je string de lucht in gegooid....

Maar wat een vreselijk slechte service zeg!
 
Zo heeft Ar een 'mooi' verhaal over een cadeau gekregen babyfoon die we terug wilden brengen omdat ie kapot uit de verpakking kwam en dat we geen nieuwe kregen omdat we te lang hadden gewacht. Ja maar, we hebben m gisteren gekregen omdat onze dochter toen geboren is! Ik weet dat ie langer dan een week geleden is gekocht, maar dat komt omdat onze dochter twee weken te laat geboren werd. Hij komt kapot uit de verpakking. Na een logje aan de zaak gewijd te hebben en de reacties daarop doorgestuurd te hebben naar de winkel kon het ineens wel..... ;-)
 
Oh daar heb je A weer. Nou ja, dat was ik dus maar dat had je vast begrepen ;-)
 
Een reactie posten



<< * terug *

Archives

januari 2006   februari 2006   maart 2006   april 2006   mei 2006   juni 2006   juli 2006   augustus 2006   september 2006   oktober 2006   november 2006   december 2006   januari 2007   februari 2007   maart 2007   april 2007   mei 2007   juni 2007   juli 2007   augustus 2007   september 2007   oktober 2007   november 2007   december 2007   januari 2008   februari 2008   maart 2008   april 2008   mei 2008   juni 2008   juli 2008   augustus 2008   september 2008   oktober 2008   november 2008   december 2008   januari 2009   februari 2009   maart 2009   april 2009   mei 2009   juni 2009   juli 2009   augustus 2009   september 2009   oktober 2009   november 2009   december 2009   januari 2010   februari 2010   maart 2010   april 2010   mei 2010   juni 2010   juli 2010   augustus 2010   september 2010   oktober 2010   november 2010   april 2012   juni 2012   november 2012  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?